Köp- och leveransvillkor

Årröds Boställe Gårdsbutik har ägande- och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år. Då vi även har fysisk butik kan vi inte garantera 100% lagersaldo i alla lägen. 

Normal leveranstid är 3-8 dagar beroende på leverantör eller om vi har varan hemma.

Vissa produkter i webshopen är beställningsvara då det inte finns i vår fysiska butik. Detta innebär att det kan vara några dagar längre leveranstid. Kolla gärna med oss om vi har varan hemma. Du når oss på 0723635544. På varor märkta med 'Beställningsvara” eller ”utökad leveranstid' kan leveranstiden variera mycket beroende på leverantör och tillgång. 

 

Beställer du varor från vår leverantör Svenska Foder så får vi leverans från dem 1 gång i veckan. Detta innebär att du bör lägga din beställning senast på måndag 09.00 för att få det veckan efter.

Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta via mail eller telefon.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå och du ej har blivit ska du kontakta oss via mail

 

Leveransvillkor*

Om produkten ingår i beställningssortimentet anges normal leveranstid på respektive artikel. Den stämmer under förutsättning att varan finns i lager hos vår leverantör. I vissa fall kan även produkten skickas direkt ifrån leverantörens lager.

Om du vill ha detaljerad leveransinformation kan du alltid kontakta oss så kollar vi upp leverantörens lagerstatus åt dig.

Beställer ni större kvantiteter, dvs pallar så kan vi ordna direktleveranser till er. Vi kan även ordna bulkleveranser till era gårdar.

Om din beställning innehåller både lagervaror och beställningsvaror skickas beställningen i normala fall när samtliga varor i din beställning ankommit till vårt lager.

Vi utökar vårt bassortiment beroende på efterfrågan. Är du en återkommande kund så gör vi vårt bästa för att ha dina varor i  bassortimentet.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket.

Det går också bra att välja att hämta varorna i butiken. Då givetvis kostnadsfritt. Vi meddelar dig via mail eller sms när din vara finns i butiken.

Du har även möjligheten att få varorna hemkörda. Handlar du för över 800:- och bor inom ca 1,5 mil från vår butik så kan du boka gratis hemleverans. Bor du ca 1,5 – 4 mil från vår butik så kan du boka hemleverans för 120:-. Vi levererar inte hem ströprodukter. Ta kontakt med oss om ö.k. gällande hemleverans.

 

Brexit

Då en del av våra varor levereras från UK så reserverar vi för eventuella leveransförsäljningar eller utgående varusortiment.

 

Leveranstid

När sändningen är skickad från vårt lager är det normalt framme på mottagarens utlämningsställe vardagen efter att din paketet har hämtats av speditören.  Generellt kommer de flesta inrikes försändelser fram inom 1-3 vardagar från det att de hämtats av speditören hos oss. Eftersom speditörens ledtid kan variera så kan vi aldrig kan garantera en leveransdag till 100%.

 

Kontakta speditören

Om du har frågor om en sändning, eller frågor till speditören i största allmänhet så kan det vara enklast att kontakta speditören direkt. Du hittar du kontaktuppgifter till respektive speditör på speditörens webbsida:

 

Vi skickar beställningar med Postnord samt DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dagar), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

 

Ångerrätt/Reklamation*

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

Eventuell returfrakt står du för själv. Skicka med valfritt bolag. Se till att paketet är spårbart och väl emballerat. Det går också bra att beställa en returfraktsedel från DHL här i vår webshop. Kostnad 79 kr. Den skickas via mail och kan då skrivas ut och klistras på paketet. Lämna hos närmaste DHL-ombud.

 

Betalningsalternativ

- Klarna

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

 

- Faktura

Betalningsvillkor 10 dagar. När du väljer att betala mot faktura görs en kreditupplysning på ditt person- eller organisationsnummer. Leverans sker till den adress som finns registrerad såsom folkbokföringsadress. Betalningsvillkor är 10 dagar netto. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 2% per månad från förfallodagen. Vid påminnelse debiterar lagstadgad påminnelseavgift på 50 kr. Vid beställning mot faktura måste beställaren vara minst 18 år.

 

- Postförskott

Du handlar mot traditionellt postförskott och betalar när du hämtar varorna.

 

- Förskottsbetalning

Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgironummer. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via e-post hur du går tillväga. Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning.

 

Minimiorder

Minimiorder är 300 kr inklusive moms.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Copyright

All information på denna webplats är skyddad enligt upphovslagen. All kopiering eller användning av bilder och text utan vår skriftliga tillåtelse är förbjuden enligt lag.

Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta via mail eller telefon. Årröds Boställe Gårdsbutik har ägande- och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år. Då vi även har fysisk butik kan vi inte garantera 100% lagersaldo i alla lägen. 

Vissa produkter i webshopen är beställningsvaror. Detta innebär att det kan vara några dagar längre leveranstid. Kolla gärna med oss om vi har varan hemma. Du når oss på 0723635544



 

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen